Анотація до навчального посібника «Необхідні задачі з хімії для успішної здачі ЗНО»

В 2014 році видано навчальний посібник «Необхідні задачі з хімії для успішної здачі ЗНО» автори-упорядники Применко Л.Л., Бондар Н.Г. Посібник рекомендовано до друку методичною радою Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (протокол №1 від 1 квітня 2014 року).

Методичні рекомендації що до розв’язування задач в
                профільних класах при підготовці до ЗНО
                                                     «Уміння розв’язувати задачі – це
                                                      мистецтво. Яке здобувається практикою»
                                                                                 Джордж Пойа
       Навчання учнів на профільному рівні забезпечує допрофільну підготовку з хімії згідно з освітніми потребами, нахилами, здібностями учнів; розвитку в них ключових компетентностей, набуття навичок самостійної діяльності. Вивчення навчального предмету на профільному рівні дає можливість отримати ґрунтовні знання, систематизувати їх, що в результаті виводить на якісно вищий рівень підготовки учнів до ЗНО, та формування ставлення до хімії як до можливої галузі майбутньої професійної діяльності.
        У реалізації завдань курсу «Хімія» в профільних класах важливе місце належить формуванню вмінь розв’язувати задачі.
       Хімічні задачі – це складні завдання, які містять систему запитань і включають у себе умови, функціональні залежності та вимоги відповіді. Вони виконуються в процесі репродуктивно-продуктивної діяльності.
      Задачі є одним із засобів навчання хімії. Їх призначення вдосконалювати і творчо застосовувати теоретичні знання і практичні уміння. Розв’язування задач в навчальному процесі розкривають можливість реалізації принципів науковості, розвитку творчої самостійності. Розв’язування задач сприяє глибокому свідомому засвоєнню основних хімічних понять, теорій, законів. Вміння розв’язувати задачі дає можливість ефективно повторити матеріал, систематизувати, конкретизувати, розширити й поглибити знання. Включення розрахункових задач в навчальний процес є дієвим способом розвитку логічного мислення, ефективним методом навчання хімії.
      Важливе місце займають заняття на яких відбувається формування вмінь розв’язувати задачі. Для формування в учнів стійких навиків та вмінь розв’язувати задачі пропонуємо даний посібник. Він допоможе систематизувати знання, сформувати для себе певні схеми й алгоритми розв’язання основних типів задач шкільного курсу «Хімія».
     В посібнику вміщено задачі різних типів та складності, короткий глосарій до певних типів задач. З метою розвитку навичок самостійної роботи в усіх розділах наведено задачі з розв’язками. Вони є типовими для групи задач. Для всіх розрахункових задач дано відповіді.
     У структурі змісту навчальної програми з хімії профільного рівня (10 – 11 клас) передбачено години для розрахункових задач, що має суттєве значення для активізації розумової діяльності учнів і свідомого засвоєння матеріалу.
     Всього на розв’язування розрахункових задач і вправ в профільних рівнях виділено: 10 клас –  24 години (загальна кількість годин – 140),  11 клас – 60 годин (загальна кількість годин – 210).